vrijdag 1 augustus 2008

Vakantie voorbij............

Tja, dat zingt Ben altijd: Vakantie voorbij, weer naar het baasje toe!!!!!!!!!! Nou ja, zonder baasje ook geen vakantie, toch? Het is mooi geweest, ruim vier weken vrij, een paar weekjes weg in Nederland en de rest lekker thuis. Met soms heeeeeel slecht weer, maar dat kan ook z'n voordelen hebben. Zo heb ik dankbaar gebruik gemaakt van het slechte weer door mijn reisboek over onze reis naar Amerika van vorig jaar af te maken. Alles netjes uitgewerkt, bonnetjes bijgeplakt, tekst mooi opgemaakt, en weer genoten van de herinneringen. Volgend jaar gaan we weer een grote reis maken, zegt Bennie. Komt tijd, komt raad denk ik dan. Ik heb in ieder geval weer een mooi, leeg hoekje in het atelier. Plek voor andere dingen.




Met Quilten Speciaal ben ik niet echt druk geweest, morgen gaan we shibori verven in Almere, ben benieuwd. Heb alles klaarstaan, de auto vol diesel en de route uitgeprint (wij hebben nog niet zo'n ding-ding, giga ouderwets). Heb zelf een paar proeflappen gemaakt, maar ben er nog niet helemaal tevreden over. Eerst morgen even afwachten en dan kijken of ik mijn ideeen ook kan uitvoeren.
Ik heb trouwens een prachtig stempel van Gerda, mijn schoonzus, gekregen:
Dit is een stempel dat Opa Veltien in zijn dagen bij Ankersmit gebruikt heeft. Het heeft wel iets weg van een shits patroon, maar zeker weten doe ik dat niet. Ankersmit produceerde vroeger allerlei soorten "katoentjes", dus misschien was dit er ook één van. Zal het eens aan mijn Pa vragen, die heeft daar in zijn jonge jaren ook gewerkt.

1 opmerking:

Wannabook zei

Wat leuk, Quiltmuts, die link naar de fabriek waar je grootvader en je vader gewerkt hebben. Fantastisch, dat je dat nu allemaal digitaal ter beschikking hebt, niet?
En het nieuwe uiterlijk van je weblog vind ik ook leuk, al was ik inmiddels wel gewend aan de vorige vormgeving.
Leuk gehad met de workshop?