woensdag 13 augustus 2008

Beetje geschiedenis

Heb het stempel van opa Veltien geprobeerd. Viel niet mee, want ik moest hem eerst schoonmaken (ont-stoffen). Daarbij bedacht ik dat het zeker 40 jaar geleden is dat opa dit stempel mee heeft gekregen naar huis en ik denk dat het sindsdien niet meer gebruikt is. Ik ben dus aan het inkten geslagen en heb eerst het stempel OP de stof gedrukt, waarbij hij me bijna uit de handen viel. Toen bedacht ik dat ik beter het stempel kon laten liggen en de stof er op drukken en met een roller zorgen dat alle stukjes goed in de verf kwamen. Het resultaat tot nu toe is dan ook: vier verschillende dikten van verf van hetzelfde patroon. Je kunt al wel zien hoe het uiteindelijke vierkant er uit zou moeten zien, maar er moet toch nog wat bijgeschaafd worden. Misschien moet ik eerst de ondergrond met een andere kleur verven en dan het stempel erop. We proberen verder. Zie hier de eerste resultaten:

Dit is dus een kwart (de stempel):




en dit is vier maal:


Ik heb dit ook weer in de oven gefixeerd, ging prima!

2 opmerkingen:

Wannabook zei

Wat ben je toch lekker creatief, Quiltmuts! En zo met het stempel van je opa bezig zijn, dat lijkt me heel speciaal!

http://maryscreaties.blogspot.com/ zei

mooi zo'n oude stempel !! je kan de stof ook achteraf verven .....