dinsdag 5 augustus 2008

2 augustus Verfdag in Almere

Zoals ik de vorige keer al meldde, hebben wij (QS08) op 2 augustus jl een verfdag gehad in Almere. Lerares Wil Opio Oguta heeft ons geleerd wat Shibori is: het is een verftechniek waarbij je stof afbindt, waarna je de stof in een verfbad doopt. Er zijn verschillende technieken.
Zoals je op de website van Wil kunt zien, is zij heel erg actief met stof verven. Kijk ook maar eens bij haar links, b.v. op Flickr

Ik heb ervan genoten, vooral van het weer samen bezig zijn en uitwisselen van ervaringen. Hoewel ik dus veel geleerd heb, is verven niet echt mijn "ding", ik vond en vind dat er al zoveel stoffen op de de wereld zijn, dat ik niet noodzakelijker wijze mijn eigen stoffen moet verven. Voor mij is het ook een uitdaging om met de bestaande middelen iets moois te maken. Maar het is altijd prettig iets nieuws te leren en je de mogelijkheden daarvan te realisren.


Dit is dus mijn "oogst"


Hier legt Wil uit hoe de stof om de buis aangebracht moet worden:


En hier is Mieke druk bezig met het "buisaankleden"

Geen opmerkingen: