donderdag 19 juni 2008

Ding 23 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vandaag schrijf ik mijn laatste post, tenminste in het kader van 23 dingen. Want mijn blog blijft bestaan. Ik zou wel gek zijn, als ik al die 22 dingen weer in de kast zou stoppen, zo certificaatje, ZENNETje, klaar. Niet dus. Het was vanaf het begin de bedoeling dit weblog om te zetten in een quiltersweblog en dat gebeurt.

Met alle dingen die ik geleerd heb, van RSS tot Flickr, van social bookmarking tot Podcast en van YouTube tot My Discoveries ben ik een stuk vrijer op het WWW aan het surfen. Ik vond het geweldig dit met zo'n grote groep collega's te doen, enthousiast in de pauze het nieuwste DING bespreken, in de bieb met hetzelfde enthousiasme geconfronteerd te worden, merken dat je met dezelfde dingen problemen had, maar ook aan dezelfde dingen veel plezier beleefd hebt. Ik denk dat 23 dingen, naast het lerende aspect voor ons ook dat gedaan heeft waarvoor Web 2.0 gedoeld is: zaken met elkaar delen, elkaar daardoor beter leren kennen en ook een groter WIJ gevoel tot stand brengen. Als wij met z'n allen, Rob, Marina, de coaches en de deelnemers niet zo enthousiast hadden meegedaan, was het niet wat geworden. Wij hebben gedaan waarvoor Web 2.0 bedoeld is: met elkaar gedeeld en van elkaar geleerd. Op naar Web 3.D.!!!!!!!!!!!!!!! Enne.......... ik wens de najaarsgroep hetzelfde plezier!

2 opmerkingen:

puzzle zei

Dag quiltmuts,
Toch maar als eerste van "ons groepje" de eindstreep gehaald. VAN HARTE GEFELICITEERD met deze prestatie. Ik ben trots op je. Ik heb zojuist al je posts gelezen...
POE...
Ik doe mijn best om ook tijdig de eindstreep te halen.

diriwout zei

Ook namens mij van Harte. Ben je met de afronding net een dag voorgebleven -:) maar was natuurlijk wel een week eerder begonnen dus eigenlijk heb jij gewonnen!

Ik vind het geweldig dat je er zo enthousiast over bent. Ik heb het zelfde gevoel. Het vrijer bewegen over het internet en weten wat er te koop is. Dat was toch het doel van de cursus. Doel is dus met glans bereikt.

Complimenten voor je inzet en je enthousiaste, goed verwoorde bijdragen. Heb er zelf ook veel van geleerd.

Blijf je weblog ook in de toekomst volgen. Dus je zult me nog wel eens tegenkomen.