woensdag 25 juni 2008

Afscheid en nieuw begin


Vandaag heb ik mijn Certificaat voor 23 Dingen gekregen. Daaraan voorafgaand hebben wij ge-evalueerd wat 23 dingen voor ons betekend heeft en in de toekomst zal betekenen. De groep die vandaag de eindstreep heeft gehaald, heeft zich zeer zeker voorgenomen Web 2.0 in de armen te sluiten. En ik behoor tot die groep. Mijn weblog gaat vanaf nu echt alleen maar over quilten.

Om dan maar bij het begin te beginnen: kleur. Al surfend op het WWW kwam ik op de website Kunstbus. Hierop staat in het kort iets over de kleurenleer. Maar de meeste quilters hebben een natuurlijk gevoel voor kleuren. Daar ga je eerst mee aan de gang, pas in een later stadium kom je met de officiele kleurenleer in aanraking. Wanneer je in het begin quilts maakt, wordt je door je medequilters of docent geholpen met het kleuren uitzoeken. Je wordt gewezen op kleuren die het goed doen naast elkaar, die elkaar versterken, een speciaal effect teweegbrengen, etc. De kleurencirkel is een ieder van ons bekend, maar de meesten maken er pas kennis mee nadat zij al een beginnerscursus hebben gehad. Op de website van Cultuurnetwerk staan ook hele interessante dingen over kleur. Je kunt veel leren over kleur, veel lezen en iedere keer proberen de goede kleuren bij elkaar te zoeken, maar ik denk dat iedere quilter zijn of haar eigen voorkeur heeft en daar steeds weer op terugkomt. Mijn favourite kleur is geel en ik pak het steeds weer.

2 opmerkingen:

diriwout zei

Quiltmuts, ik wens je veel succes met het vervolg van je weblog, en blijf je zeker volgen.

steenwijk23 zei

hai quiltmuts

ben net een serie boeken over quilten aan het lezen
met allerlei dingen over symboliek
wist niet dat er zoveel achter zat
succes met je blog Ik zal het volgen!
joke