donderdag 27 maart 2008

Nogmaals Flickr


Ik kom er wel hoor, ik heb een account aangemaakt bij Yahoo en bij Flickr, heb foto's gedownload vanuit mijn pc, heb mezelf verschrikkelijk afgeschermd en wil nu een slideshow laten zien. Maar dat lukt nog niet, ik ga morgen maar weer eens verder. Ondertussen kom ik op mijn wandeling van Nijverdal naar Hellendoorn de meest vreemde dingen tegen. Op het voormalige maisveld aan de Mr. Ponsteenlaan zijn vanaf dinsdag een paar graafmachines bezig om echt voor mij willekeurig gaten te graven. Ze gooien het zand dan in mooie bultjes langs die gaten en gaan vervolgens weer op een ander plekje graven. "Archeologisch onderzoek, mevrouw" vertelde mij een buurtbewoner. Zij vroeg zich af waarom ik toch foto's maakte, of ik van de krant was of zo! Nou nee dus, een weblog, mevrouw. Maar of ik wist dat daar een begraafplaats gepland was, ja , dat wist ik. En of ik het ook niet sneu vond voor de reeen die dan niet meer 's ochtends langs de bosrand konden komen grazen. Nou, daar heb ik niet zo over nagedacht, maar wat ik wel jammer vind is dat er daar natuurlijk weer zo'n hoge heg voor komt en dat ik dan het zicht op die prachtige vaaggroene bosrand in het voorjaar, de bloesems even daarna, het volle, veelkleurige groen van de zomer, de schitterende oranje, gele, bruine kleuren van het najaar en de stille witte wereld van de winter voor een groot deel kwijt ben. En dat na bijna 30 jaar ik dus het "vakantiegevoel" kwijt raak.



Geen opmerkingen: