zaterdag 5 april 2008

Ding 8 en 9

Volgens mij heb ik al aardig wat gespeeld met Flickr, heb ook een Warhole collage gemaakt:
Een slide show, kaarten voor familie en verenigingsleven, etc. Maar om nu te zeggen: dit kan ik echt gebruiken voor mijn werk? Nee, misschien, want ik werk niet in een bibliotheek, pakkende aankondigingen voor cursussen en trainingen, een weblog voor deelnemers aan een bepaalde cursus, zodat ze sneller kunnen communiceren, misschien ook een chatgroep op zo'n weblog. Maar dat heeft dan weer meer te maken met de manier waarop een cursus door de cursusleider wordt opgezet dan met mijn werk. Wel handig vind ik het chatten met collega's die vaak thuiswerken of op een andere plek in de organisatie zitten, je hebt direct contact en dus ook direct weer een antwoord. Aan de andere kant is dit ook te realiseren via de telefoon of via de mail. Netvibes vind ik een goede zaak, alles keurig op een rijtje en in één blik te zien of je ergens op moet reageren. Wij hebben n.a.v. deze cursus een plan gemaakt om voor de secretaressen van de Rijnbrinkgroep een weblog te maken. Wij zitten op verschillende locaties en dan kan het handig zijn om op een snelle manier informatie uit te wisselen.
Kortom: voor mijn werk zie ik tot nu toe beperkte mogelijkheden, voor mezelf vind ik de cursus een hele verrijking, wist niet dat dit alles mogelijk was en ben blij dat ik zo langzaam aan een beetje thuisraak in wereld van web 2.0.

Tenslotte nog even iets leuks delen: gisteren naar
een theaterconcert van Normaal geweest: geweldig! Geen gedonder met biergooien en striptease, maar lekker vanuit je comfortabele theaterstoel luisteren en kijken naar al dat vuurwerk.

1 opmerking:

diriwout zei

Ik vind dat je de eerste 9 dingen uitstekend door gekomen bent.Leuk dat je er zoveel plezier aan beleefd.
Goed initiatief die Weblog voor secretaressen.
Was inderdaad een mooi concert, ook ik heb er van genoten.
Tot morgen