maandag 21 juni 2010

Hier word ik blij van!

Ja, hier word ik echt blij van: de quilt voor Fred&Sander gaat een beetje vorm krijgen, in mijn hoofd zit hij alwel, maar ja, je moet het er ook nog uit krijgen. Dit zijn de vierkanten waaruit de quilt wordt opgebouwd. Ik heb eerst stroken aan elkaar gezet en die stroken met de goede kant op elkaar gelegd, beiden in de richting van licht naar donker. Daarna heb ik er vierkanten van gesneden. Die vierkanten heb ik weer diagonaal doorgesneden en vervolgens aan elkaar gezet (alles twee lagen op elkaar met de goede kant naar binnen). Vervolgens strijk je ze uit elkaar en dan krijg je die mooie blokken zoals hierboven. Daar was ik dus druk mee zaterdag.

Zondag hebben wij afscheid genomen van onze voorganger: Herma Visser, zij gaat met haar man naar IJburg om daar te kijken of er op die plaats ruimte is voor een PKN gemeente. Bij zo'n afscheid komen de meest onverwachte talenten van mensen naar boven: musici, zangers, fotografen, koks en schilders. Ik ga hier niet alles opnoemen, maar één schilderij wil ik jullie niet onthouden: Dit is het IJsvogeltje, het symbool van de NPB Vrijzinnigen a/d Regge: Hermanda Roelofs heeft hem op deze manier vereeuwigd als herinnering voor Herma en ik vond het heel erg mooi!

Geen opmerkingen: