dinsdag 15 juni 2010

25 jaar MGCC Regio Oost

Het was een mooi gezicht, al die MG's met open dakje langs te zien rijden of in een rij op het grote grasveld te zien staan. Wat een rijkdom, en dan bedoel ik niet het echte € gevoel, maar het plezier dat je met elkaar hebt om op deze manier een jubileum te vieren. 50 MG's, B-tjes, A-tjes, TD-tjes etc. (ik weet ook niet alle typen hoor, dat komt misschien ooit nog wel eens). Op zaterdag hadden wij het "eigen regio" feestje, met een bolletje-pijltje rit, een "gewone" rit en een z.g. "follow the leader"rit. Die laatste vond ik het leukst. Allemaal achter de leider (met de oranje vlag) aan en bij iedere afbuiging stond de 1e auto achter the Leader rechts van de weg om de anderen de richting te wijzen. Dan krijg je ook de kans alle auto's te zien rijden en dat is een  mooi gezicht. Weet je ook wat al die toeschouwers zien! En natuurlijk werd de inwendige mens niet vergeten: lunch bij S&S Tuning in Haaksbergen, high tea bij Wijndomein Besselinkschans en diner bij Hotel Rest. Reijrink, waren prima verzorgd en alles onder begeleiding van onze "eigen" Piper:

High Tea was gecombineerd met een wijnproeverij bij Wijndomein Besselinkschans.
Zondag hebben wij ons als "toerrijders" gewaagd aan een z.g. "Snuffelrit", een voorproefje op het "echte" navigatiewerk. Ik vond het, nadat ik in het begin helemaal de kluts (aantal km) kwijt was wel erg spannend en toch ook heel leuk om te doen. Je ziet geen barst van de omgeving, want je bent akelig druk met alle zijweggetjes, kruisinkjes en kilometers (of mijlen in ons geval), maar het heeft ook wel wat. Ook de "echte" navigatie-rijders waren zondag van de partij en een flinke vertegenwoordiging vanuit het landelijk bestuur.  Wij hadden heerlijk overnacht bij Hotel Reijrink, en konden dus zondag uitgerust aan deze snuffelrit beginnen, het was al met al een echt heerlijk weekendje weg.

Max heeft ons trouwens wel gemist, hij kwam luid protesterend op ons af toen wij thuis waren, maar vandaag heeft 'ie alweer een cadeautje voor mijn achterdeur gelegd: ach arm vogeltje, de natuur is wreed, zullen wij maar zeggen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Anki

Zo te horen en te zien een erg leuk weekend gehad en wat een gaaf gezicht al die old-timers.

Groetjes Annemieke

diriwout zei

Ik wordt er jaloers van :)