dinsdag 7 oktober 2008

Boeken, boeken en nog eens ....................


Heb deze week een mooi boek ontvangen via Bol.com: Quilt decoraties van Sally Holman. Ik had het een tijdje geleden al van een collega gekregen om eens in te zien "ik vond dit wel iets voor jou", nou echt wel. Ik vind crazy quilting nl erg leuk en vooral met allerlei kraaltjes, pajetten, knoopjes en leuk borduurgaren. Toen ik er echter eenmaal in aan het kijken was werd ik er heel hebberig van, dus gekocht. Jaren geleden heb ik mijn eerste pogingen gedaan om te crazy quilten en ik vond het geweldig leuk om te doen.

Gisteren kreeg ik het boekje Gaudynski's Machine Quilting Guidebook, ook besteld maar nu n.a.v. een aanrader van mijn Amerikaanse schoonzus. Zij was er al druk mee bezig en vond het een goede handleiding.
Gisteravond heb ik mijn quiltmachine op de tafel gezet, hem geolied, een UFO
gepakt en ben ik gaan quilten, zie hier mijn eerste schreden onder de bezielende leiding van Gaudynski (waarom doet die naam toch allerlei belletjes bij mij rinkelen?) Ik ben nog maar met les 1 bezig maar ook dit is weer echt leuk, de machine tjoekkert en het relief verschijnt onder mijn vingers. Ik heb al veel machine quilten gedaan, maar bijna altijd met (zelfbedachte) patronen. Die tekende ik dan op patroonpapier, speldde dat papier op mij quilt en naaide erover heen. Zat dan altijd 's avonds al die papierfrutsels eraf te halen. Maar dit is free motion quilten, zonder bepaalde patronen, uit je hoofd (lees "hand") dus. Het is een kwestie van veeeeeeel oefenen, maar dat vind ik alleen maar leuk. En laat ik nu zaterdag weer een quilten speciaal dag hebben, waarbij ik met de naaimachine allerlei zaken op mijn eerdere werkstukken (nou ja) ga aanbrengen. Alles komt op de juiste tijd, op de juiste plaats in de juiste volgorde op je af!

1 opmerking:

puzzle zei

Dag muts, ik lees net je blog en ik denk die heeft een geweldige vakantie. Je bent heerlijk bezig met je lapjes, je boeken, je quiltmachine en ik ben stiekem wel een beetje sjalourse... Niet dat ik kan quilten hoor, maar gewoon even lekker doen waar je zin in hebt. Vandaag met mijn vriendin afgesproken dat we toch echt binnenkort weer een workshop vilten gaan doen. Ik laat je het resultaat tzt zien. En die gifjes. Leuk dat je een bedankje naar mij op je blog hebt gezet en dat mijn blog bij je favourieten staat - voel me zeer vereerd. Mijn bijdrage was bescheiden. Geniet nog even lekker verder.
Hartelijke groet, puzzle.