maandag 15 februari 2010

De Schilder en de Liefde

Soms word je zo door iets geraakt dat het nog dagen en weken in je hoofd blijft hangen. Dat had ik ongeveer twee weken geleden toen ik de "De schilder en de liefde" bezocht. Een muzikale raamvertelling, over Marc Chagall en zijn liefdes en hoe hij die in zijn schilderijen vereeuwigd heeft. Frans Ort vertelde voor de pauze het verhaal van de schilder die bekend werd om zijn veelkleurige schilderijen. Na de pauze nam het koor Choral het over en dat was indrukwekkend. Het eerste lied hakte er bij mij op een bijzondere manier in. Ik wil al tijden voor mijn dochter en haar partner een quilt maken, ben aan het kijken in mijn boeken, op het internet en op verschillende blogs om inspiratie op te doen. Toen ik "Liefde is een deken, soms met gaten, soms met rafels" hoorde wist ik dat dat de naam van de quilt zou worden en ik wist ook hoe ik hem moest gaan maken. Dus weer een project op stapel, dit keer moet het natuurlijk wel "snel" af, kinderen van deze tijd hebben niet zoveel geduld. Die van mij wel iets meer, omdat ze weten hoeveel werk het is, maar het moet ook niet te lang duren. Dus................................

Geen opmerkingen: