zondag 12 april 2020

Intelligent "Lockdown"


Daar zitten we dan, nu al meer dan vier weken in onze "Intelligent Lockdown". In het begin had ik hele plannen: ik zou al mijn quiltprojecten snel af gaan maken en dan aan de nieuwe quilt voor Lucas kunnen beginnen. Ik ben ook inderdaad begonnen met het "afmaken" van de projecten:

De bevrijdingsschorten voor de gidsen van onze Museum Boerderij Erve Hofman:

Die heb ik niet alleen gemaakt hoor! Samen met Delia Baan en Marjo Bonnier hebben we in totaal 9 schorten gemaakt. Maar ja, corona heeft ook hier roet in het eten gegooid. Ze liggen kant en klaar bij mij thuis, misschien voor later in het jaar, misschien voor volgend jaar. We zien wel.     

In mijn vorige post heb ik verteld dat ik van alle resten ook nog een gilet zou gaan maken: Dat is dus ook af, alle stof die hierin verwerkt is, tot aan de voering toe, heb ik gekregen. Ik heb ook nog geborduurd, en randjes en bandjes toegevoegd, zoals het bij echt "crazy patchwork" hoort en ook bij de Bevrijdingsrokken/ - schorten. Dit is dus nu mijn Bevrijdingsgilet. 

Wanneer ik mijn bevrijdings gilet aantrek is de vraag, maar mocht het voor uitgesteld bevrijdingsfeesten zijn, dan doe ik er ook de deze batch op: het is wel geen feestrok, maar een feestgilet, en hij verdient volgens mij toch ook een batch. 







Toen kwam de vraag om
"mondmaskers" te maken,
dus ook maar aan de
mondmaskers. 

Ondertussen lag daar ook nog mijn "Bloemetjesquilt", die opgeregen en doorgequilt moest worden: 

Eerst op de huiskamervloer spannen en spelden  

En daarna naar het atelier om te rijgen.
Dat proces is nu klaar,
nu ben ik aan het quilten
met de hand en in de ring

 

O ja, en dan zijn er ook nog
de sokken voor mijn hubby

Nou, dat was het dan wel zo'n beetje, maar de quilt voor Lucas..........................tja daar ga ik in de volgende Lockdownperiode maar eens goed over nadenken. Komt allemaal goed hoor jongenđź’–!

1 opmerking:

Marjo B-W zei

Je hexagonsquilt is prachtig! En ik vond het erg leuk om schorten te maken: toch met lapjes bezig maar op een heel andere manier!