zaterdag 6 maart 2010

Koeien............

Ooit was ik in het Voerman museum in Hattem. En daar kwam ik een kaart tegen met koeien. Nu is dat geen wonder in het Voerman museum, want het stikt daar van de schilderijen van koeien en rivierlandschappen. Nee, zonder gekheid, het is beslist een bezoek waard en Hattem is ook een bezoek waard, leuk stadje met drie hele leuke musea: Anton Pieck Museum, Bakkersmuseum en dus het Voerman Museum. Tot zover de toeristisch informatie, maar die kaart van die koeien intrigeerde me zo dat ik hem kocht en meenam voor later. Het resultaat was dit:
op tule geborduurde koeien. Helaas is tule niet zo sterk en dat heb ik geweten toen ik mijn koeien voor het examen van de ENSAID had ingeleverd: ze kwamen beschadigd terug. Treurig en voor mij een goede les om er nooit meer van uit te gaan dat jouw werken voor anderen net zo dierbaar zijn. Ik heb dat trouwens nadien bij geen enkele inzending voor een tentoonstelling meer ervaren hoor!



Wanneer je deze koeien trouwens voor het raam hangt is het net of zij ergens in de lucht zweven en dat vond ik er nu zo mooi aan.



1 opmerking:

Hennie zei

Hoi Anki,
ik zie dat je een paar oude koeien uit de kast hebt gehaald, ha, ha, ha. (1994 toch ? ? ?)
Ze zijn erg mooi, voor het raam komen ze vast heel mooi uit.
Fijn weekend Hennie.