donderdag 20 december 2018

"Levensdroom"

Het is bijna Kerstfeest en ik zit een beetje te .............. op het internet. Net informatie ontvangen om met een website aan de gang te gaan, maar dat lukt nog niet zo. Als ik alles snap, kom ik hierop terug. Weblogs bijhouden is wel leuk, maar vergt ook discipline en daarvan heb ik maar een beperkte hoeveelheid. Maar goed: we gaan het weer proberen.

's Kijken: wat heb ik het afgelopen jaar aan quiltwerk gedaan. Dat is natuurlijk gerelateerd aan de ontwikkelingen binnen mijn gezin / familie, want als je uitbreiding binnen de familie krijgt, krijg je ook weer "opdrachten" (al dan niet zelf opgelegd). Dat maakt het alleen maar leuk. Dus:

Wij hebben een stukje bij ons huis aangezet, wij hebben nu een soort van uitgebreide seniorenwoning: we kunnen gelijkvloers wonen en slapen. Maar er staat nog wel een verdieping met atelier ( en een zolder) bovenop. Nou ja, wij vinden het prettig en als het meezit kunnen we weer een aantal jaartjes verder op dit plekje. Voor de nieuwe slaapkamer moest natuurlijk ook een nieuwe quilt komen:
Van de fat-quarters die ik bij mijn afscheid van de Rijnbrink Groep van mijn collega's heb gekregen, heb ik allemaal "Hollandse" driehoeken gesneden en als vierkantjes weer aan elkaar gezet.
Mijn inspiratie heb ik opgedaan bij de talloze oude Hollandse quilts die door An Moonen en Petra Prins in twee boeken zijn gebundeld: "Promenade dans un Jardin Hollandais" en "Promenade dans un Chateau Hollandais".


Daarna ben ik op zoek gegaan naar een mooi applicatie patroon voor het midden van de quilt:
Een beetje van mezelf en een beetje van een ander. Omdat handapplicatie mij absoluut niet lukte, heb ik dit machinaal geappliceerd . Hierna voor de hoeken ook nog een viertal applicaties gemaakt en alles samengevoegd tot mijn de quilt :" Levensdroom".













En lekker warm dat 'ie is!

Wordt vervolgd!

2 opmerkingen:

Marjo B-W zei

Het is een prachtige quilt geworden, Anki!

Jane in Cumbria zei

Prachtig Anki! En lekker warm, ja er is niets beters dan een quilt!!